byggakoja.blogg.se

Vi bygger ett Hjältevadshus Spira 168

Vårprojekt!

Publicerad 2017-03-31 20:18:12 i Tomten,

Nu var det ett tag sen jag skrev nåt här, men det har varit lite dött nu under vintern och vi väntar dessutom på rörmokaren som ska göra övervåningen. Lite nya projekt har vi dock ute i trädgården och jag tänkte bara uppdatera lite vad som händer.




Först ut har vi ett utekök utanför altandörren, något jag fundrat på länge. Jag tänkte bygga in alla grillar och även sätta in en diskho. Men inte fast installation då det kräver bygglov, utan det blir trädgårdsslang och hink under avloppet. Man kan iallafall skölja av lite grejer då :) Sen blir det en gasolgrill, en 57cm Weber och en smoker (Weber Smokey Mountain) Men men, mer info kommer :)

Här har vi slagit ner några 70x70 impregnerade stolpar i marken som vi sen ska ha samma liggande fasadpanel på som huset. Detta blir alltså planteringslådor :) Vi tänkte att denna lösning är lite roligare än pallkragarna som alla använder, och man kan dessutom välja storlek. Vi får se vad vi odlar i år men jag kommer uppdatera lite efter hand :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micke

Från Värnamo! Denna bloggen kommer i huvudsak handla om husbygget!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela