byggakoja.blogg.se

Vi bygger ett Hjältevadshus Spira 168

Utekök klart!

Publicerad 2017-08-23 08:40:33 i Tomten,

Ja då var uteköket klart, eller nästan iallafall. Det enda som fattas nu är någon täcklist runt bänkskivan. Det blir förmodligen en bockad aluplåt runt om.

Närmast i bild är det en Weber Smokey Mountain 47cm, alltså en smoker. Sen en Weber 57cm klotgrill, efter den har vi en liten diskho och blandare från Ikea. Där har vi en Gardenakoppling bara och en slang som är dragen under altanen bort till änden där en ny koppling sitter i trappsteget. Då kan vi bara koppla på en slang där när vi vill ha vatten. Till sist har vi en gasolgrill med 3 brännare.


Nu ska vi bara beställa hem segelduk också så vi får lite tak när det behövs :)

Kommentarer

Postat av: Sara Eklund

Publicerad 2019-02-06 09:40:46

Hej,

Jag är intresserad av att bygga ett utekök och tycker ert var superfint.
Tänkte också sänka ner 2 weber grillar men ringde till weber och då fick jag till svar att man måste ha ett visst avstånd från grillen och träet, de nämnde 60 cm och tyckte det lät mycket.
Hur har Ni byggt ert?
Har Ni fler bilder på ert kök?

Hls Sara Eklund

Svar: Hej! Kul att du gillar det. Man behöver nog inte ha så mycket som 60cm, men jag fick kapa alla reglar runt om grillen då de blev förkolnade :) Det bästa är annars att bygga med plåtreglar runt grillarna, ingen risk för brand. Vet inte om min mail står nånstans på bloggen, men jag kan maila lite bilder och komma med lite tips kanske :)
Micke

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-01-01 13:47:24

Superfint! Tänkte bygga något liknande på landet. Letar efter en infällbara gasolgrill, vilket märke är det på din gasolgrill? Vilket material valde du för bänkskivan?
Vh
Michael

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-01-01 13:58:41

Verkligen superfint! Tänkte bygga något liknande på landet i sommar. Kan du tipsa om vilket material för bänkskiva du valde och vilken gasolgrill?

Vh
Michael

Svar: Hej! Jag gjöt en bänkskiva i betong, den tål värmen bra, men jag gjorde felet att jag platsgjöt den och fick inte riktigt bort alla luftbubblor. Bättre att fjuta i formplyfa och sen vända upp den fina sidan. Jag kommer göra om det lite så småningom. Grillen är en Landmann, men jag köpte den enbart pga rea. Jag rekommenderar hellre Napoleon eller Briol King alt Weber.
Micke

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micke

Från Värnamo! Denna bloggen kommer i huvudsak handla om husbygget!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela