byggakoja.blogg.se

Vi bygger ett Hjältevadshus Spira 168

Gjuta bänkskiva!

Publicerad 2017-08-02 23:38:29 i Tomten,

Nu har äntligen gjutit bänkskivan, det tog lite tid att komma till skott bara :) Jag kan tipsa om att om någon funderar på att gjuta en bänkskiva i betong så är det nog en bättre idé att gjuta i form än att platsgjuta som vi gjorde. Jag vibrerade med slagborr ganska länge, men hade svårt att då bort all lluft. Gjuter man i formplyfa och vänder upp den färdiga skivan så får man ju en helt slät skiva. Jag tänkte nu testa att slipa ner skivan när den brunnit klart, och sen spackla med ny betong och slipa den slät. Funkar det inte så lägger vi klinker på den :)

Vet inte om jag skrivit innan vad vi ska ha i uteköket. Det blir iallafall en smoker närmast i bild, sen klotgrillen, en diskho och till sist gasolgrillen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micke

Från Värnamo! Denna bloggen kommer i huvudsak handla om husbygget!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela