byggakoja.blogg.se

Vi bygger ett Hjältevadshus Spira 168

Vedställ!

Publicerad 2015-11-24 07:33:12 i Huset,

Vinterkylan kan komma, vedstället klart :) Byggde ett eget vedställ då jag inte hittade något som såg ut som det vi ville ha.



Det är några kvadratiska metallrör som jag gerat och svetsat ihop, sen lämnade vi det hela för en mattsvart pulverlack så det matchar kaminen hyfsat bra. Bottenplattan är en bit av en gammal bänkskiva från ett kök som jag rundade kanterna på med en överhandsfräs och sedan betsade i en svart nyans. 170cm hög är den och den sväljer ganska mycket ved så man slipper fylla på så ofta :)

/Micke

Kommentarer

Postat av: Michael Schilling

Publicerad 2015-11-29 19:18:41

Vill bara tacka för en skitbra bra blogg om ert hus: Spira 168. Jag är själv på gång i Gävle med ett Spira 175 och har tacksamt läst igenom hela Er blogg ikväll:
Tack/ Michael

Svar: Tack så mycket! Kul när andra har nytta av den :)
Micke

Postat av: Martina

Publicerad 2016-01-31 15:12:40

Snygg tapet, vilken är det?

Svar: Tack! Den är från Midbec 😊
Micke

Postat av: Yvonne

Publicerad 2016-07-30 02:49:54

Tack så mkt för en super bra blogg ... Jag bara älskar den .... Nu undrar jag va e det för mått på vädstället ? Vill också ha en ... Tack på förhand och hoppas på svar

Svar: Tack så mycket! Vedstället är 25x20x170 :)
Micke

Postat av: Per

Publicerad 2018-02-28 18:19:09

Hej! Fint golv!! Va heter det?

Svar: Tack! Pergo Vinter Ek 😊
Micke

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micke

Från Värnamo! Denna bloggen kommer i huvudsak handla om husbygget!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela