byggakoja.blogg.se

Vi bygger ett Hjältevadshus Spira 168

Altantvätt!

Publicerad 2018-04-10 19:09:14 i Allmänt, Tomten, Övervåning,

I helgen var det riktigt skönt vårväder med 19° på termometern. Då passade vi på att tvätta altanen med högtryckstvätten och medföljande tillbehör för detta. Vi köpte en Kärscher K5 i Ullared förra året, snuskigt billigt! Den låg 1200kr under billigaste på Prisjakt. Det tog några timmar att köra över all trall på 100kvm, men det blev nästan som nytt igen. Jag testade även medföljande medel för trä, men det gjorde ingen skillnad så jag fortsatte med bara vatten.

(null)

Nu ska vi bara lätt dra över ytan med en slipmaskin för att få bort luddet som blir från trallen, och sen bestämma hur vi ska behandla den. Vi har hela tiden varit sugna på impregnering med brunt pigment som vi har på trappan på framsidan. Men vi har nu blivit lite tveksamma till att ha en så stor brun yta, kanske ser konstigt ut. Min chef gör samma sak just nu så vi får avvakta tills vi sett hans resultat :)

Jag kommer göra ett inlägg denna veckan förhoppningsvis om övervåningen också då elen nu är klar och vi börjat smått med att sätta igen väggarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micke

Från Värnamo! Denna bloggen kommer i huvudsak handla om husbygget!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela