byggakoja.blogg.se

Vi bygger ett Hjältevadshus Spira 168

Bokat slutsamråd!

Publicerad 2015-07-23 23:16:12 i Allmänt, Huset,

Idag bokade vi slutsamråd, det blir onsdag nästa vecka. Vi tänkte att då har vi 2 dagar nästa vecka ifall vi inte skulle hinna det sista i helgen. Inne i huset är det bra ett par lister i entrén kvar och en tapet i trappan samt bakom kaminen.  I garaget är det några gipsskivor på ena väggen kvar. I förrgår skruvade vi upp kommoden i badrummet och igår kom rörmokaren och satte dit tvättställ. Blev riktigt snyggt :) Vi fick också upp fondväggen i sovrummet igår. Idag hämtade vi diskmaskinen och tvättmaskinen, nu ska vi bara ha luckan till diskmaskinen vilket kan ta lite tid när alla har semester.
 
 
Det blev en svartbrun Godmorgon kommod, 80cm bred, med en vit skiva. Sen köpte vi ett Svedbergs Plask tvättställ och tog blandaren som kom till huset.
 
 
 
Fondväggen i sovrummet. Vi tyckte att det skulle bli lite snyggare att sätta den liggande :)
 
 
 
Och diskmaskinen på plats :)

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2015-07-29 18:26:05

Hejsan
Hittade precis eran blogg, vi har nämligen tänkt att bygga ett spira 168 i Habo. Är ni nöjda med ert hus? Har det fungerat bra mellan er och hjältevadshus ? Tack på förhand

Svar: Jodå vi är nöjda! :) Tror att Spira är det bästa huset i prisklassen. Sen kan du ju såklart lägga till några hundra tusen och få ett movehome eller liknande, men vi tyckte att denna standarden räckte för oss. Sen kan man alltid uppgradera i efterhand, vi kaklade tex badrummet själva och bytte vitvaror.
Kontakten har funkat bra tycker jag, jag är lite sån att jag läser gärna på extra om allt jag köper. Så jag gjorde det kanske inte lätt för säljaren heller, men en sak ni kan be om är byggpärmen jag läste att sthlm säljarna delar ut iallafall. Den fick aldrig vi, där står all info om hela byggprocessen. I övrigt verkade huvudkontoret och byggledaren ha järnkoll på allt :)
Micke

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micke

Från Värnamo! Denna bloggen kommer i huvudsak handla om husbygget!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela